Det här med att sälja sig.

Är ni nyfikna på det här med marknadsföring och pr? Hur gör man egentligen för att få sin bok att synas? Hur gör man för att få någon att köpa den? Kan man göra skillnad på egen hand eller är det relationen ju större förlag desto bättre försäljning som gäller? Den här veckan har vi tema marknadsföring på Debutantbloggen och i dag skriver jag om hur Norstedts har jobbat med min bok.

Det som kan konstateras är att förlagen gör ett hästjobb med att få sina produkter att synas, det kan också konstateras att jag är tacksam att slippa göra allt deras pr- och marknadsavdelning gör för min bok på egen. Det hindrar dock inte att det är smart att jobba för sin sak själv också. Jag tjatade till exempel mig till en egen trailer som finns på youtube. Min kille gjorde den, min kompis gjorde musiken och visst, kanske gör den ingen som helst skillnad, men om bara en enda liten människa ser den och sen köpter Välkommen ut på andra sidan så har den ju fyllt sin funktion. Sen gillar jag att ha en egen trailer också, hehe.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s