AM tipsar

Jag är mycket dubbel i min inställning till att tipsa om saker och ting. En del av mig tycker att det finns något obehagligt självgott i att liksom förutsätta att andra inte har koll på det man tipsar om. Lite ”gud vad jag är härlig och bra som har hittat just det här och gud vad jag ligger före alla andra och därför kan tala om vad just du och du och du bör gilla”.

Detta är ju självklart en trist och tråkig inställning. Vill man vara lite soligare i sinnet så kan man ju bara vända på det och konstatera att det är fint att dela med sig. Och dessutom gör man ju förhoppningsvis människor glada på vägen, både de som får ett tips och dom man tipsar om. Skulle någon tipsa om min bok skulle ju jag bli överförtjust till exempel.

Så därför. Nu är det dags för AM tipsar, vi kan kalla det en programpunkt här i bloggen. En återkommande programpunkt. Så vad är dagens tips? Jo, VÄRVET! Denna fullkomligt eminenta podcast där Kristoffer Triumf i all enkelhet intervjuar personer han finner intressanta. Det är bra. Det är initierat. Det är underbar lyssning. Och det finns en hemsida. Kolla in. Gilla. Lyssna.

http://varvet.libsyn.com/

Lämna en kommentar