Fredagar alltså, det är bra dagar det.

Hur börjar man bäst en fredag? Jo, så här, med 5 av 5 i betyg! Gladare är svårt att bli.

http://jenniesboklista.com/?p=13434

Och vilken vecka det har varit hörrni. Böljande som värsta vetefältet i storm. Upp och ner och upp igen. Mest upp faktiskt. Särskilt i dag. Och i går, men det är lite hemligare. Men ändå. Jag började ju i tisdags med att prata för biblioteksanställda på ABF-huset här i Stockholm. Tio minuters dragning om Välkommen ut… och jag var så himla glad att vara där. Biblioteken ligger mig varmt om hjärtat, särskilt som läsande håller på att bli allt mer av en klass- och utbildningsfråga. Alla läser inte. Alla tror inte att de kan läsa. Alla kan inte läsa. Alla får inte möjligheten och framför allt har långt ifrån alla råd. Att köpa en inbunden bok är dyrt, min kostar mellan 175 och 285 kronor beroende på var den inhandlas. Nästan 300 spänn för en bok, TUR att biblioteken finns.

Och vet ni i onsdags, då var jag inbjuden att prata om Välkommen ut… på fina Bokia i Västervik. 60 personer var på plats för att lyssna på mig och Gerda Antti och det var så fint och trevligt och härligt alltihop.

Här satt jag. Helt ensam. Och pratade, pratade, pratade. Och den snälla publiken lyssnade och lyssnade och, hör och häpna, kom med frågor och köpte boken. Vilken grej va!

bild(38)

Och kolla här, fina Gerda som trotsade förkylningens onda krafter och läste högt ur sin senaste bok Adamsons.

bild(39)

Det var det. Idel trevliga saker och låt oss maxa fredagsmyset, ska vi inte? Jo, det gör vi, med ännu en bokhandelsbild. Från Akademibokhandeln i Skrapan.

bild(42)

Förresten, chefigaste känslan? Att signera en bok till en vilt främmande människa som har valt att köpa just den. Så sjukt gött.

 

Lämna en kommentar